![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhOykAEYbB-nYmpNyc57KMP3FoA3_qdtV5PM7U6sxHNDVv1jit1pDUQ_s0gxsIaG1quZZfHOou3gufpuaSe7nTwAP6YNh2zXinQ54sepSSSt4KQ1AcfxsQlIoiuUpWC_cOwsW9f-D57XAmI/s200/OQAAAFM2aqNiag_-sQAxqcSjC97Enc4M-rqRbqKVmCkKmiR90kST-F0LGsN3NSxOZGjcM9eVeKPO2vfhAu1KigUV5fAA15jOjI8sUWwQZE1XKxSwn3zd9tXCNkFE.jpg)
El més rellevant que hem extret és la utilització dels hemisferis cerebrals:
- HEMISFERI ESQUERRE: Part del cervell que s'encarrega de la part analítica i intel·lectual del cervell, és a dir, la part racional. Dominància de les paraules i de les idees. És la part que s'utilitza quan per exemple parlem, escrivim, llegim, etc.
- HEMISFERI DRET: És la part del cervell que s'encarrega de controlar els sentiments i les emocions. És la part creativa i imaginativa, en definitiva sobre les funcions no verbals. Per aquest motiu té una gran dominància quan veiem imatges, vídeos, sons, publicitat, etc.
IDEES EXTRETES DEL LLIBRE MÉS RELLEVANTS
- La nostra societat es transforma a un ritme vertiginós. Actualment i gràcies als medis de masses tecnològics, en la nostra societat torna a predominar l'hemisferi dret.
- L'escola s'hauria d'adequar i centrar en ensenyar pensant en un futur i renovant les seves metodologies basades sobretot en desenvolupar només l'intel·lectual del infant, és a dir l'hemisferi esquerre del cervell.
- Ara mateix, la metodologia seguida a les escoles està desfassada amb la societat. Segueix educant bàsicament a través de la paraula oral i escrita, oblidant molts recursos i medis. Hauria de crear un pont entre ambdós hemisferis i començar a transmetre la informació de manera més interactiva i participativa, implicant i incitant la part emocional i receptiva del infant.
- A través de les emocions l'infant recorda més les experiències i per tant l'aprenentatge és més directe.
Font d'informació:
- del Capítol 1 del llibre "Video y educación", de J. Ferrès. Editorial: Paidós. Barcelona:1992.
- http://gestioinformacio.blogspot.com/search/label/v%C3%ADdeo