Power Point: tradicionals o interactius?
El programa PowerPoint és un dels programes més utilitzats avui en dia per fer presentacions. Però la típica presentació tradicional tal i com la coneixem la majoria de gent té molts desavantatges davant d'un PowerPoint interactiu a on l'oient pot participar i interectuar.
Un bon PowerPoint ha de:
- Adequar-se al destinatari: necessitats, edat, interessos...
- Ser dinàmic
- Fer a l'alumne partícep de l'experiència
- I desenvolupar la imaginació i creativitat del oient.
A continuació s'esmenten els avantatges i inconvenients dels dos tipus de utilitzacions.
- PowerPoint tradicional:
Avantatges:
- Si la presentació està ben feta, l'alumne veu clarament les idees claus.
- Pots incorporar sons, imatges, vídeos i animació a les presentacions.
- Permet crear esquemes que ajuden a comprendre el temari.(Ja té una base de formes i formats predeterminada).
- Permet incorporar gràfics que demostren i clarifiquen continguts dits durant la presentació.
- És fàcil prendre apunts amb aquesta tipologia de PowerPoints.
- Grans possibilitats de tipografies, colors, temanys, plantilles... per fer més amena i clarificadora la presentació.
- Permet estructura d'una manera clara i fàcil els continguts.
Desavantatge:
- Excés d'informació i sobretot de text.
- Es fàcil i recorrent utilitzar una terminologia tradicional que desenvolupa en un discurs poc interessant i repetitiu.
- Tendència del orador a llegir allò que hi ha escrit, per tant hi ha un doble discurs.
- La presentació pot arribar a ser avorrida i rutinària.
- Si no es vigila pot haver-hi un abús d'elements d'animació que poden fer repetitiva la presentació.
- Cansament visual, ja que per poder projectar les diapositives es necessita una aula fosca.
- Vigilar que els efectes no sobrepassin la importància dels continguts, o l'aspectador es fixarà més amb els efectes que amb els conceptes. P
- PowerpPoint Interactiu:
Avantatges:
- Es desenvolupa una presentació que afavoreix al desenvolupament de sensacions i sentiments.
- L'alumne vivencia individualment la presentació i el procés d'aprenentatge és més afectiu.
- Interacció entre alumnes i entre alumna-professor.
- El discurs del orador no és rigurós sinó que és flexible i modificable segons les reaccions del aspectador. Permet adequar-se a les necessitats i ritme del alumnat
- Faciliten la creació i imaginació.
- Desenvolupen un discurs espontani.
- No és tant limitat com l'ús tradicional, ens permet noves i innovadores possibilitats. No es limita a presentacions ordinàries.
Desavantatges: - Requereix més temps
- És complicat de dominar.
Fonts d'informació:
- http://gestioinformacio.blogspot.com/
- http://www.calameo.com/link?id=8117396