dilluns, 10 de gener del 2011

Power Point

Power Point: tradicionals o interactius?

El programa PowerPoint és un dels programes més utilitzats avui en dia per fer presentacions. Però la típica presentació tradicional tal i com la coneixem la majoria de gent té molts desavantatges davant d'un PowerPoint interactiu a on l'oient pot participar i interectuar. 
 
Un bon PowerPoint ha de:
  • Adequar-se al destinatari: necessitats, edat, interessos...
  • Ser dinàmic
  • Fer a l'alumne partícep de l'experiència  
  • I desenvolupar la imaginació i creativitat del oient.  

A continuació s'esmenten els  avantatges i inconvenients dels dos tipus de utilitzacions.
 
- PowerPoint tradicional:  


Avantatges:
  • Si la presentació està ben feta, l'alumne veu clarament les idees claus.
  • Pots incorporar sons, imatges, vídeos i animació a les presentacions. 
  • Permet crear esquemes que ajuden a comprendre el temari.(Ja té una base de formes i formats predeterminada).
  • Permet incorporar gràfics que demostren i clarifiquen continguts dits durant la presentació.
  • És fàcil prendre apunts amb aquesta tipologia de PowerPoints. 
  • Grans possibilitats de tipografies, colors, temanys, plantilles... per fer més amena i clarificadora la presentació.
  • Permet estructura d'una manera clara i fàcil els continguts.
Desavantatge: 
  • Excés d'informació i sobretot de text. 
  • Es fàcil i recorrent utilitzar una terminologia tradicional que desenvolupa en un discurs  poc interessant i repetitiu.  
  • Tendència del orador a llegir allò que hi ha escrit, per tant hi ha un doble discurs.
  •  La presentació pot arribar a ser avorrida i rutinària. 
  • Si no es vigila pot haver-hi un abús d'elements d'animació que poden fer repetitiva la presentació. 
  • Cansament visual, ja que per poder projectar les diapositives es necessita una aula fosca. 
  • Vigilar que els efectes no sobrepassin la importància dels continguts, o l'aspectador es fixarà més amb els efectes que amb els conceptes. P
- PowerpPoint Interactiu:

Avantatges:
  • Es desenvolupa una presentació que afavoreix al desenvolupament de sensacions i sentiments.
  •  L'alumne vivencia individualment la presentació i el procés d'aprenentatge és més afectiu.
  •  Interacció entre alumnes i entre alumna-professor.
  • El discurs del orador no és rigurós sinó que és flexible i modificable segons les reaccions del aspectador. Permet adequar-se a les necessitats i ritme del alumnat 
  • Faciliten la creació i imaginació.
  • Desenvolupen un discurs espontani. 
  •  No és tant limitat com l'ús tradicional, ens permet noves i innovadores possibilitats. No es limita a presentacions ordinàries.   
      
    Desavantatges:
     
  • Requereix més temps
  • És complicat de dominar.  

Fonts d'informació: 

- http://gestioinformacio.blogspot.com/
- http://www.calameo.com/link?id=8117396